Ok, jeg er en nørd. Jeg elsker at følge med i trends, tendenser og at arbejde med de lange linjer mellem alt det der er sket, det der sker lige nu, og det der lige om lidt er på vej. Jeg synes det er vanvittigt spændende at følge med i, hvordan vi forbruger og hvordan vi forholder os til vores omverden. Lige nu sker der en masse i modebilledet omkring haver: Blomsterprints er alle vegne, fra prints der fylder en helt kjole ud til Christopher Kanes nærmest videnskabelige prints (se fx her.). Skodesigneren Christian Louboutins kampagne, hvor blomster og sko nærmest smelter sammen, som her:
De engelske haver, serien Downtown Abbey og de nordiske ingredienser i vores mad, er også en del af denne megatrend. På samme måde er vi mange, der ser nærmere på vores hudpleje, ansigtspleje og kropspleje, og her flytter naturlige ingredienser også ind. Så da jeg fik denne smukke og virkeligt lækre serie fra Estelle & Thild i hænderne var jeg solgt. Alene indpakningen! Det svenske mærke har jeg kendt længe, faktisk siden jeg var gravid med Elias og begyndte at smøre min mave i deres graviditetsolie. I serien Violet handler det om blomsten viol. En klassisk haveblomst! Man kan ane duften i alle tre produkter:
Man begynder med scrubben, fortsætter med at bekæmpe cellulitis (Slimming Oil) og slutter af med Firming Lotion, som giver huden en glat og lækker overflade. Produkterne er gode og reelle, og giver en fantastisk følelse. Jeg er solgt.
Samtidig med at jeg har fået øjnene op for den lækre serie, er der en bog på vej ud, som er et must have, som samler hele trenden op, nemlig en om den fantastiske forfatterinde Virginia Woolfs have. Et vildnis af blomster og gange – et sted med plads til skrivekløe og skrivekroge, og en bog i sig selv, der samler alt det sammen, der lige nu fylder modebilledet: Blomster, haver, intelligente kvinder og et blødt fokus på det ydre.
Med andre ord: En trend der handler om forår, lethed og alt det vi måske lige nu trænger allermest til. Yep. Det reneste rene nørderi.
Det lyder som en dejlig bog. Er der lækre (læs: inspirerende) billeder i den?
Kommer helt til at tænke på det inderste af omslaget (eller hvad hedder det lige?) af The Signature of All Things 🙂
Jeg elsker dit nørderi og din måde at se sammenhænge på. Det er ret sjovt og ret inspirerende 😀
Jeg ææælsker Virginia Wolf! Hendes turbulente liv og forfatterskab er så inspirerende. Og det er hendes have garanteret også – must have.
Kære Julie – de er SÅ smukke! Og der er mange af dem!
Kære Marina – NEMLIG! Den burde have været med i indlægget her – men den udgave du har på din blog af bogen, er jo vidunderlig smuk.
Kære Laura: TUSIND TAK! Jeg elsker det! Nogle gange er jeg bange for om det bliver for nørdet… Så tusind tak for feedback!
Kære Susanne – NEMLIG!
KH
J
Interssant betragtning mht. blomsterne. Billedet fra Christian Louboutins kampagne ligner næsten den buket de springer i indledningen til “Arvingerne”. Er det med blomsterne ikke noget tilbagevende, som man kan spore i modeindustrien om noget der kommer igen hver 7. år eller noget i den dur. Eller er det bare helt tilfældigt. Cremen virker rigtig lækker og man fornemmer lidt de engelske blomsterhaver når man ser emballagen 🙂 Kendte den ikke.
Smuk, smuk, smuk. Packaging (emballagen), kvinden og blomsterne. Det er virkelig i detaljen det smukke findes – Estelle & Thild packaging er virkelig godt håndværk.
Det ER da uomtvisteligt en trend med alle de blomster – og én jeg for længst er faldet for.
Men lige præcis hvad Estelle & Thilds emballagedesign angår, så er det slående, så meget det minder om den stil, Jurlique præsenterede med deres markante (og efter hvad jeg kan bedømme) og meget succesfulde redesign tilbage i midt/slut 00’erne. Det ligner et komplet rip-off 🙁