God nyhed til stresset hud & interview

 

Comfort Zone har længe været et af mine go to brands i skønhedskategorien, hvis jeg skulle løse specifikke problemer. De har for eksempel en serie med produkter mod cellulitis som er helt fantastisk, og deres serier er hverken uforståelige eller uendelige. Nu er det så gået op for mig at en dansk kvinde har været med til at udvikle Comfort Zones seneste skud på stammen, Skin Regimen, og derfor har jeg bedt om – og fået et interview med Gitte Madsen, International Trainer for Comfort Zone, som har base i Italien. Gitte fortæller her om sit arbejde (spændende!!!), men også om hvad hun tror der kommer til at være fokus på i fremtidens skønhedspleje:

Du har været med til at udvikle en helt ny produktserie hos Comfort Zone. Hvad er din stilling der, og hvilken del af processen har du arbejdet med? 

Jeg er ansat som international træner og rejser rundt i verden for at undervise distributører, nationale trænere og udvalgte spaer.

Jeg har hjulpet til med at færdigudvikle ansigtsbehandlingen, der er lavet til Skin Regimen-serien.

Jeg lægger stor værdi i, at Comfort Zone er et brand, der arbejder for at gøre verden et bedre sted at leve. Det gør Comfort Zone ikke kun via skønhedsprodukter, men også via projekter vi støtter. Vi giver bl.a. tilbage hvor der bliver taget, vi benytter naturlige og organiske ingredienser og vi er B-Corp certificeret.

Når vi laver et nyt produkt foregår alt i Parma i Italien: fra første tanke til det færdige produkt. Det vil sige, at vi kan følge produkterne igennem alle steps, og det giver os en stor sikkerhed omkring produktet og produktionen og gør, at vi kan garantere, at produkterne altid er af høj kvalitet. For mig gør det Comfort Zone til et brand, man kan stole på!

Den nye produktserie er tiltænkt os, der bor i store byer. Hvad har vi særligt brug for?

I storbyen er vi dagligt udsat for forurening og smog. Alt efter hvor i verden vi bor, er der forskel på, hvor meget og hvad vi er udsat for, men forurening rammer os alle både indenfor og udendørs. Forurening kan være med til at skabe betændelsestilstande i huden, hvis ikke huden beskyttes korrekt.

Ofte er storbyboer også en del mere udsatte for stress, da der er mere trafik, mere larm, etc. Der er også flere aktiviteter, valg og muligheder i hverdagen, der gør os mere udsatte for at få stress.

Vi har valgt at fokusere på storbyerne, da der er sket en kæmpe stigning i antallet af mennesker, der flytter til storbyer, og den tendens kommer kun til at blive øget de næste par år.

Vi sætter fokus på, hvad der omgiver og ”angriber” os, så vi kan hjælpe flest muligt mod de hudskadelige påvirkninger og beskytte imod dem.

Skin Regimen er skabt til at øge forsvaret. Produktet kan selvfølgelig også benyttes, selvom man bor i fredelige omgivelser, for også der er vi udsatte for den forurening, som rammer os alle.

Hvad er det for en følelse, man skal have i huden, når man bruger jeres Skin Regimen? Hvilke synlige resultater vil man opnå?

Man skal føle sig ren og beskyttet og slippe for at bekymre sig om sin hud resten af dagen. Skin Regimen-serien rummer fire forskellige boostere, så man kan arbejde på forskellige problemstillinger i huden.

Overordnet er målet en mindre stresset hud, en hud med en fin temperatur, en velrenset hud og en hud, der er beskyttet mod de frie radikaler, vi møder i dagligdagen – selvfølgelig toppet op med anti-age-delen, som er så vigtig for alle os forbrugere.

 Hvor længe skal man i virkeligheden bruge en serie før man ser en effekt?

Det er lidt svært at svare på, for det kommer helt an på, hvordan den enkelte serie er sat sammen, og hvor flittig man er til at benytte den korrekt. For alle produkter gælder det, at huden først skal lære produktet at kende og acceptere det. Dernæst begynder huden at arbejde med produktet, og derefter kan man se de første resultater.

 Hvis du ser lidt ud i fremtiden, tror du så vore krav til hudpleje er ved at ændre sig?

Ja bestemt. De ændrer sig hele tiden. Der er en stigende tendens til, at forbrugerne kræver mere viden fra producenterne. Forbrugerne vil ikke bare have gode produkter, de vil også vide, hvordan de er fremstillet, de vil have garanti for allergicertificeringer, bæredygtighed, etc.

Hvilke store trends ser du indenfor hudpleje i fremtiden?

Det er svært at se ind i fremtiden, men mon ikke vi skal se mere på de livsstilsygdomme, der dukker op hele tiden. Og så har vi selvfølgelig et par ideer vi arbejder på nu, som jeg ikke kan komme nærmere ind på i øjeblikket.

Helt generelt tror jeg, at vi får en mere holistisk tilgang til hudpleje, hvor vi også tænker på vores indre som en del af hudplejen.

0 Comments
Previous Post
Next Post