Skønheden forandrer sig, og anti-age er død

Der er noget i gang, som i virkeligheden har været undervejs længe, men som nu endelig har ramt hylderne i Matas, Magasin og alle de andre steder, hvor vi shopper krukker, cremer og dufte. Anti-Age er ude. Det er komplet og helt og aldeles ude, og vi gider simpelthen ikke tale om det længere. Ligesom vi heller ikke mere gider at blive puttet i titusind andre kategorier, hvor det forventes at vi skal passe ind.

Kvinder verden over er holdt op med at synes at de skal se unge ud, hvis man lytter til eksperterne, og jeg tror det er rigtigt. I sidste måned lavede magasinet Allure et stort interview med Helen Mirren, som sagde:

This word, “anti-ageing” – we know we’re getting older. You just want to look and feel as great as you can.

Og jeg tror det er det, det handler om, at vi er trætte af pis og af konventioner, og af at skulle løbe fra os selv, fra tiden og fra sandheden om os selv. Alder er bare et tal, men det er det jo kun, hvis vi får lov til at forholde os til at det er det det er. Når vi shopper krukker, shopper vi løsninger på problemer, og ja, det kan godt være at vi har en irriterende rynke, som føles som et problem, men vi er færdige med at forsøge at ligne nogen der ikke er en dag over 23,5.

 

Så næste gang, du tjekker krukker ud, så læg mærke til at anti-age-begrebet stille og roligt forsvinder, og glæd dig over at det er ok at være voksen.

 

3 Comments
Previous Post
Next Post