Det grønne liv og de små bitte forskelle / Klimaet og os

I sidste uge trak USA sig ud af klimaftalen fra Paris, og jeg sad klinet til P1 for at forstå hvad det ville betyde for os, og for vores børn. Ikke så meget endda var den gode nyhed, for virksomheder, delstater og enkeltpersoners ansvar er stadig det bærende i at sikre at vi har noget at give videre til vore børn.

Jeg prøver at tage det personlige ansvar, der er nødvendigt. Jeg køber økologisk, forsøger at tænke mig om i mit forbrug, forsøger at købe ting til mine børn og mig selv, og dem omkring os, som kan holde og som ikke bare bidrager til mere lort i bunden af skabet. Jeg synes jeg gør mig umage for at huske at slukke lyset og hive opladere ud af stikket, så de ikke ligger og hiver strøm om natten. Men jeg gør helt sikkert ikke nok. Derfor bliver jeg glad hver eneste gang nogen gør det en lille smule nemmere for mig at vælge, og derfor synes jeg simpelthen det er så prisværdigt, når store koncerner giver os forbrugere et valg. Det har Yves Rocher gjort, og da jeg læste det, fik jeg lyst til at fortælle jer om det. De udsendte nemlig en pressemeddelelse i sidste uge om at brandet har genopfundet eller gentænkt de produkter, vi bruger når vi skal i bad. Deres nye showergel er for eksempel så koncentreret at man kun behøver et lille bitte dryp, for at have til hele kroppen. Derved spares emballage og dermed fragt og dermed CO2 og alt det andet, vi måske ikke behøver udlede mere af. I én flaske er der til 40 brusebade, det samme, som der normalt er til i en 400 mls flaske. Og så spørger man sig selv: Hvorfor har ingen tænkt på det noget før? Showergellen fås i tre dufte og hedder Concentrated Showergel til den overskuelige pris af 49 kroner. Find den her. (Og så opdagede jeg lige at de faktisk kører en lanceringspris lige nu på 39 kroner.)

3 Comments
Previous Post
Next Post