Der skal være en grænse, Pia

Julia Lahme 30 mar 2011

Er der nogen af jer, der har set de rædselsfulde (valg)plakater, som Pia og Dansk Folkeparti har smækket op?  Dem, hvor en grænsebon skærer sig igennem Danmark, med teksten: Der skal være en grænse?

En ting er at det ser ud som om hun skærer Jylland af, noget andet er igen at insinuere at vi bliver overfaldet af horder der vælter ind over grænsen. Jeg kom forbi to af de hæslige plakater i dag, med en storsmilende Pia der med en engels uskyldighed ser ned på os, og er klar til at hjælpe.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg forstår slet ikke at man kan være så bange for at der kommer nogen og tager noget fra os. Jeg vil ikke rigtigt hvad man skal gøre, men jeg håber virkeligt at nogen prikker indvandrere og flygtninge på skulderen ind i mellem og siger tak fordi de orker at være her.

49 Kommentarer »

  1. Jeg har ikke set dem, men de lyder hæslige… Det er så ærgeligt at sådan et parti kan gøre en flov over at være dansker… Øv!

    Kommentar by Ninna Rahbek Schou — 30. marts 2011 @ 12:02
  2. Ja det er imponerende at folk fra andre lande kan holde os ud – pinligt er hvad det er!!

    Kommentar by Nina — 30. marts 2011 @ 12:05
  3. [...] Læs hele bloggen fra – Julia Lahme [...]

    Pingback by Der skal være en grænse, Pia — 30. marts 2011 @ 12:05
  4. Man skammer sig næsten lidt…

    Kommentar by Julia Hausfrau — 30. marts 2011 @ 12:08
  5. Det viser med al tydelighed at den eneste retorik Pia K. kan benytte sig er entydig, sort/hvid propaganda. Og at hendes måde at få stemmer på er at spille på frygt frem for oplysning. Trist! Nu kan man bare håbe, at vælgerne straffer hende behørigt ved at sætte deres kryds et andet sted.

    Kommentar by Sine — 30. marts 2011 @ 12:12
  6. De har bygget et parti op om frygt. Det er skammeligt!

    Kommentar by Irene — 30. marts 2011 @ 13:07
  7. Hørt!

    Kommentar by Hanne — 30. marts 2011 @ 13:17
  8. Det er intet mindre end pinligt!

    Kommentar by Dorthe K. — 30. marts 2011 @ 13:29
  9. har set dem og fatter hat hehe

    Kommentar by Helle — 30. marts 2011 @ 15:00
  10. Hørt! Det er uhyggeligt at et parti i den grad spiller på folks frygt!!

    De skulle i stedet arbejde for at give børnefamilierne bedre kår, så vi får mulighed/lyst til at få flere børn – så kan det måske lade sig gøre at have et velfærdssamfund også i fremtiden uden (arbejds)hjælp udefra!!!!

    Kommentar by Kathrine — 30. marts 2011 @ 16:43
  11. I min by støder jeg (desværre) ofte på hagekors i bybilledet. Jeg plejer at kradse det væk med negle eller nøgler.
    Måske jeg skal til at slæbe noget tungere skyts med mig rundt, hvis vi også skal til at yde civil courage på de store bannerreklamer??

    Kommentar by Trine — 30. marts 2011 @ 16:53
  12. så den reklame for første gang den anden dag og var ved at brække mig! Følte mig så uendeligt flov.
    Helt ærligt Pia, det ville klæde dig at finde andet end uddød Morten Korch romantik og racisme som politiske budskaber……..
    Hvis jeg var udlænding, ville jeg sgu’ finde et andet land at slå mig ned i. Er holdt op med at være stolt over at være dansker.

    Kommentar by Bitten — 30. marts 2011 @ 17:30
  13. Jeg har endnu ikke set reklamerne. Tak fordi du råber op om det – for det tror jeg, vi er nødt til at gøre, os, der så absolut ikke er enige i Pia K og hendes crew. Jeg er selv gift med en lyshåret englænder, og når han kan føle sig ikke-velkommen, hvordan mon man så har det, når man er mørklødet, fra et ikke-EU land og har svært ved sproget?!
    Jeg har længe haft lyst til at stoppe mennesker, jeg kan se er udlændinge, evt. muslimer og bor har og undskylde på resten af befolkningens vegne. For hvor må de føle sig klemt. Måske er det tid til at gøre alvor af tanken?

    Kommentar by Anne Thompson — 30. marts 2011 @ 17:53
  14. De er så afstumpede de DF’ere. Fatter ikke hvem de mennesker som stemmer på dem er? Jeg kender ikke nogle(ikke jeg ved af)..

    Kommentar by Line Beierholm Jeppesen — 30. marts 2011 @ 20:15
  15. Det er simpelthen frygteligt pinligt. Man græmmes :(

    Kommentar by Lovis — 30. marts 2011 @ 21:16
  16. Kan vi ikke bygge en kunstig ø til hende? Så kan hun flyde rundt derude og lave sine egne regler og bestemme, hvem der må komme på besøg (Espersen og Messerschmidt). Tænker det er et projekt for nogle kunststuderende og nogle dygtige håndværkere, der har lyst til at gøre Danmark til et bedre sted.

    Kommentar by Maria Denise — 31. marts 2011 @ 10:46
  17. Og hun er desværre ikke den eneste der reklamerer… Danmarks nye “Klummeskribent” er stolt af velfærdsdanmark.
    Se her: http://www.venstre.dk/nyheder/enkeltvisning/danmark-er-et-godt-sted-at-komme-fra/

    Kommentar by Julie — 31. marts 2011 @ 20:54
  18. Så dem også godt, da jeg var hjemme i Danmark den forgangne uge. Synes også det er utrolig pinligt. Jeg lagde i øvrigt mærke til at hun på en af reklamerne har prydet sig selv med hele Georg Jensens Margurit-kollektion, sikkert ikke tilfældigt, men godt nok synd for Georg Jensen at skulle (mis-)bruges på den måde.

    Kommentar by Irene — 2. april 2011 @ 17:21
  19. Jeg er folketingskandidat for DF og er blevet opmærksom på dette indlæg. Mit svar til Julia om, hvem der er “så bange for at der kommer nogen og tager noget fra os” kunne f.eks. være de alt for mange mennesker, som er ofre for hjemmerøverier begået af østeuropæiske kriminelle. Eller de utallige andre, som “bare” har fået deres hus eller bil rippet for værdier af øst-bander. Når DF ønsker grænsekontrollen genindført er det for at signalere dels, at Danmark stadig regnes for en nationalstst, dels for at prøve at dæmme op for indrejsende kriminelle…..eller andre, som ikke har lovligt ærinde i Danmark. På bloggen her er I tydeligvis modstandere af begge dele.

    Kommentar by Claus Kvist Hansen — 4. april 2011 @ 07:16
  20. Hej Claus,

    Dit forsøg på kommunikation er al ære værd men jeg tror ikke du kommer igennen til disse politisk korrekte hatte damer.

    For dem drejer alt sig om følelser og intet logisk argument kan ændre deres samfunds opfattelse.
    Og,
    de får knopper bare de høre navnet Pia K.

    Men trøst dig – det kommende valg vil blive et “flygtninge valg” som aldrig før.

    Lad mig være den første til at lykønske dig med det nye hverv som folketingsmedlem.

    Kommentar by i udlandet — 4. april 2011 @ 07:50
  21. Sidst jeg chekkede var Danmark i den grad en nationalstat – og det bliver landet ved med at være, også selvom vi ikke har kilometervis af pigtråd langs vores i forvejen forholdsvis lukkede grænser. Med den strengeste indvandrepolitik og -tone i EU er det ren valgsnak når DF endnu engang lader som om Danmark er under invasion. Det er typisk højre-drejet retorik at spille på frygten, og tale ned til folk, ved at påstå at alle indvandrere er ligesom de få der laver kriminalitet. En forsimpling ligeså iditotisk som at påstå at alle danskere der kører på motorcykel er rockere, eller at alle skilsmissefædre er som Peter Lundin. Hvis man kigger på kampagnen alene, er mit bud at den hverken vil trække flere til partiet – og ej heller få nogle til at melde sig ud – den cementere hvad sjælen i DF er – ultra-nationalistisk og fremmedfjendsk – og med et forestående valg – og regeringsskift – kan den vel mest ses som en ynkeligt råb om opmærksomhed – som når det uartige barn spilder mælk for at få deres forældres opmærksomhed. Tak Gud, konge og fæderland for at deres tid ved magten snart er forbi.

    Kommentar by Henning — 4. april 2011 @ 08:09
  22. Henning – endnu en hatte dame m/k

    Kommentar by ternet — 4. april 2011 @ 08:26
  23. Ahh, ja, DF vil lukke grænserne. De er sgu snart ikke til at skelne fra SF længere.

    http://www.information.dk/263708

    “…For mens SF’s ivrige debattør Mattias Tesfaye opfordrer til at lukke grænserne for østarbejdere,…”

    Kommentar by Kenny Starfighter — 4. april 2011 @ 08:54
  24. Helt ærligt, Julia og andre lidelsesfæller. Prøv nu at glemme jeres fordomme og følelser. Det er jo de 2 ting, der bestemmer over jer. FORNUFTEN ER BANDLYST hos jer. Er det en speciel kvindeting? Eller er I bare ikke klogere?

    Start nu med at studere statistikker, helst nogle af den ærlige slags, der ikke er bearbejdet af folk med jeres egen snirklede observans. Find helst nogle, der viser udviklingen over en årrække, samt medtager etnicitet.

    Se så, hvem der står for vold og voldtægter i DK. Hvor mange unge danske piger tror DU, der har fået smadret deres liv af utilpassede muslimske indvandrere? Er du ligeglad med dem? Nååh, men det skyldes nok Pia K. Ca. 80% af alle voldtægter udføres af dine venner. Svigter du ikke dit eget køn?

    Se på forbrydelser, udført af kriminelle østeuropæere. Skal de bare have fri adgang til DK?

    Julia, meld dig nu ind i virkeligheden og prøv istedet at virke for et trygt og godt DANMARK.

    Kommentar by ramses-2 — 4. april 2011 @ 10:36
  25. …hæslige …ærgeligt …pinlige …skammer sig …skammeligt …pinligt …uhyggeligt …ved at brække mig …uendeligt flov …er holdt op med at være stolt …afstumpet …frygteligt pinlig …man græmmes …utrolig pinligt

    I bruger ord om jeres modstandere, som I var bedst tjent med at gemme til jeres fjender.

    Kommentar by WilliamJansen — 4. april 2011 @ 10:40
  26. Kære Julia
    Jeg er mangeårigt medlem af SF, jeg tilhører det mindretal der er imod EU. Schengen aftalen er en ulykke for DK. Det bliver en festdag når DK træder ud af Schengenaftalen og derved får fuld kontrol over hvem vi ønsker at lukke ind i landet. Det er surt at p.t. er det kun Enhedslisten og DF der skeptisk over for EU. Jeg ved godt at du ikke har den opfattelse, men i et demokrati bør meninger brydes.
    Kærlig hilsen.
    T. Jensen

    Kommentar by T. Jensen — 4. april 2011 @ 12:54
  27. DF er et lovligt parti. Det er helt fint at mange ikke bryder sig om det. Men lur mig, det vil også ved det kommende valg gå frem. Hvis man ikke kan udstå DF, så bekæmp det politisk -meld jer ind i et parti. Det var bare det jeg ville sige.

    Kommentar by JØRN — 4. april 2011 @ 13:45
  28. Hvor er det en pinlig debat i denne tråd.

    Politisk korrekte hattedamer, hvor den spirrende racisme er lige under overfladen; vi kan da ikke have en grænse, for hvordan skal negerne så klare sig.

    Budskabet er klart nok fra den frelste engel Julia der ser ned på de primitive brune der skal reddes.

    Tak til flygtningene for at I gider komme hertil og berige os med al jeres prægtige kultur. tak tak tak.

    Hvor er det pinligt at overvære.

    Hvordan kan man i bund og grund have det synspunkt at der ikke skal være grænser til at regulere et moderne og komplekts samfund.

    I er patetiske hattedamer der svælger i negerromantik og pinlige se hvor god jer er floskler.

    Kommentar by Lise — 4. april 2011 @ 13:55
  29. Kære Julia, du er tydeligvis uddannet, du har overskud og overblik. Prøv at have overblik til at gennemlæse Rockwool Fondens Forskningsenheds nyeste statistik på området omkring invandringens konsekvenser for Danmark. Brug lidt tid, til at sætte dig i ind i stoffet, læs et par udskrifter af de mere end 5000 (5000) seksuelle overgreb der anmeldes i sverige hvert år, jeg anbefaler et nyligt mord på Elin Krantz, forsøg at sætte dig ind i hendes sidste timer, hendes families situation og se så lidt på forbryderen. Det nu kan konstateres, at han ikke er alene -mere end 80% af disse forbrydelser begås af vennerne med mellemøstlig oprindelse. Er du stadig fuldstændigt følelseskold overfor ofrene, de ødelagte liv og familier. Læs så bagefter om det menneskesyn og kvindesyn der opdrages efter i mange muslimske hjem, på friskolerne, i koranskolerne – de brede lag i de muslimske samfund. Endelig vil jeg bede dig om, at vende blikket ud af, se hvad der sker i den muslimske verden, hvem der undertrykkes, hvordan og med hvilke begrundelser. Der til kan du lægge den seneste UN Arab developmenet report, der dokumenterede at et af de højeste ønsker for omkirng 705 af befolkningen i den arabiske verden var/er at komme til Europa.. Så lad os tage den igen! Der må og skal være en grænse! Alt andet er hovedløst, ansvarsløst ideologisk sværmeri, der fører ødelæggesle med sig.

    Kommentar by Per — 4. april 2011 @ 15:33
  30. Det var 70% af befolkningen … smartphones kan være en dræber for staverierne.

    Kommentar by Per — 4. april 2011 @ 15:35
  31. Kan kun sige én ting: Sæt jeres kryds rigtigt næste gang. Det rædselsfulde VKO-regime har varet 10 år for længe!

    Kommentar by Birgitte N — 5. april 2011 @ 21:56
  32. Det er uhyggeligt hvor konforme og politisk korrekte de første 15-20 kommentarer er.

    Her gælder det åbenbart om at skilte med sin bedsteborgelige “godhed”.
    Her får vi politisk korrekt føleri og signalering hele vejen igennem. Og det er totalt blottet får substans og noget forsøg på at forstå den politiske modparts rationaler eller argumenter.

    Ønsket om at skamme sig over sit ophav, eller på andre landsmænds vegne, er tilsyneladende grænseløs. Om det så drejer sig om at påtage sig et martyrium på hele Danmarks vegne.
    Det er simpelthen patetisk ud over alle grænser.

    Mest skræmmende er blogholderens påtagede forargelse. At en person som er Cand. Mag i etnologi kan udvise et så lavt fagligt niveau, kan vække forundring.

    Har man virkelig ikke lært de basale argumentatoriske redskaber, som det kræver for at indgå i en rationel politisk debat, efter man har taget en 5 års universitets uddannelse, så står det virkeligt grelt til.

    Kommentar by Jannik Thorsen — 6. april 2011 @ 02:06
  33. Julie, tillad mig at bring en kompliment.

    Med dit pjevsede korte hår ligner du til forveksling en en ung Pia Kjærsgaard.

    p.s. Du behøver ikke at skamme dig.

    Kommentar by dave — 6. april 2011 @ 07:40
  34. Og man undrer sig…

    Kommentar by Trine — 6. april 2011 @ 11:17
  35. Det var dog et uhyggeligt indblik i en meget meget lille, selvrefererende og selvgratulerende verden, som i har lukket jer selv og hinanden inde i.

    Mentalt set er i børn – fulde af irrationelle følelser og stærke meninger – og stort set uden viden om Verden.

    I taler som 8-12 årige overbeskyttede middelklassepiger.

    Skal i have en lidt mere saglig/faglig kritik, så er jeres betragtninger udelukkende af kvalitativ karakter og i undlader aldeles de fuldt ud ligeså nødvendige kvantitative ditto.

    Kommentar by Søren Ferling — 6. april 2011 @ 18:52
  36. Jeg har ikke set plakaterne, men jeg må sige at nogle af kommentarerne her skræmmer mig lidt. Der er godt nok en del der vælger at kaste ting efter Julie, i stedet for bare at modargumentere.
    Ærgeligt, synes jeg.

    Kommentar by Nicole — 7. april 2011 @ 17:04
  37. Hold da helt op, jeg skal da ellers lige love for at der er kommet nye fans til bloggen!

    Kommentar by Miller — 7. april 2011 @ 22:13
  38. Julie, You just go girl! Nuanceret livssyn og argumentation er altid velkomment. Jeg sender dig de smukkeste fredagshilsner fra Islamabad.

    Der er mange ting, som jeg elsker ved Danmark og en af er vores mulighed for debat. Noget som alle skulle vaerne om og derfor staa frem med navn eller i det mindste med en valid emailadresse.

    En anden ting er vores velfaerdssystem, der giver mulighed for uddannelse og sundhed. Et system der maaske der re-designes til nye udfordringer, men som der skal kaempes for til sidste blodsdraabe.

    Den sidste ting er koteletter i fad med paprikasovs og bacon, men det er en anden historie :)

    Konstruktiv debat ja tak.

    kh,
    Kathrine Alexandrowiz (<– ja, min oldefar var oest-europaer, ja jeg er socialdemokrat og hoejt uddannet, nej jeg stiller ikke op til noget og nej jeg har ikke toerklaede paa selvom jeg er i Pak)

    Kommentar by Kathrine (nu) i Islamabad — 8. april 2011 @ 09:36
  39. @Nicole

    Hvis man skal modargumentere, kræver det at modparten fremsætter argumenter man kan argumentere mod. Det er logik for perlehøns
    Julia L. har ikke fremført nogen udsagn indeholdende substans. Et gyldigt argument kræver at der fremføres præmisser hvor konklusion logisk følger af præmisserne.

    Det er præcis Julies mangel på substans og logik, som hun bliver klandret for. Bla. politisk korrekthed, moralisme, arrogance og personlig tilsværtning.
    Længere er den ikke.

    @Kathrine i Islamabad

    “Julie, You just go girl! Nuanceret livssyn og argumentation er altid velkomment.”

    Hvor optræder “nuanceret livssyn” og “argumentation” i Julies indlæg?
    Ved du overhovedet hvad et argument er?

    Kommentar by Jannik Thorsen — 8. april 2011 @ 23:07
  40. Voksne mennesker, helt ærligt. Ved godt at politikkerne ligger op til “du sagde også” – men i stedet for mudderkast, så fokuser da på hvad i mener og ikke mener, sidst jeg tjekkede var det lovligt at være uenig. I en politisk debat bliver jeg så umådelig ked af at læse om nedsættende ord til modparterne – måske vi skulle tage os lidt sammen, vise ansvarlighed og ytre vores egen politiske holdning uden at svine andres til. Husk nu folkens, at når i ytrer noget på andres vejne, f.eks et parti, Så viser vi et billede af hvad der parti består af. Måske vores politikere på borgen kunne lære noget af det.

    Venlig hilsen
    Hattedame, kælling, madmor, tøsebarn
    Eller som jeg foretrækker – Mia

    Kommentar by Mia — 9. april 2011 @ 08:36
  41. Enig eller uenig, jeg er dybt chokeret over nogle af kommentarerne der bliver skrevet. Taenk at man kan vaemmes ved, og foele sig truet af mennesker der har en moerkere hudfarve end een selv. Lise, kommentar nr. 28, hvad du skriver er direkte racistisk, jeg vaemmes ved taenken om mennesker som dig!

    Kamilla

    London

    Kommentar by Kamilla Bille — 9. april 2011 @ 15:05
  42. @ 41. Kommentar by Kamilla Bille — 9. april 2011 @ 15:05

    Taenk at man kan vaemmes ved, og foele sig truet af mennesker der har en moerkere hudfarve end een selv.

    Dette er en blanding af, hvad man kalder ‘en forskydning’ og ‘en stråmand’ og det er begge logiske fejl og ugyldig og usaglig argumentation i en rationel intersubjektiv demokratisk debat.

    Du ‘taler’ ikke med din modpart, men udelukkende med din egen fantasi – det er som at søge at tale fornuft med en umoden teenager om et emne, hun er stærkt følelsesmæssigt engageret i.

    Nu er i jo nominelt voksne kvinder og derfor kan det være en spændende udfordring at se om der kan etableres en form for rationel samtale med jer.

    Lise, kommentar nr. 28, hvad du skriver er direkte racistisk, jeg vaemmes ved taenken om mennesker som dig!

    Racismen er, som Lise er inde på, helt og aldeles på din og jeres side. Den ligger bare så dybt i jer at i oplever den som ‘det naturlige’, ‘det rigtige’, ‘det anstændige’ – den er med andre ord fuldkomment internaliseret i jer.

    Og det er netop dette at i reagerer rent følelsesmæssigt – racisme er en følelse – der gør at i ikke er i stand til at kommunikere med andre end jer selv og andre, der har et stærkt internaliseret racebaseret had i samme retning som jeres eget.

    Er i klar over at det tankegods, der fodrer jeres hadefulde følelser, er overtaget dels fra stalinismen med dens antiracisme og politiske korrekthed i forbindelse med folkeforflytninger og dels fra ‘hitlerismen’ med dens planer om give Tysklands efterhånden for talrige befolkning nye og bedre udfoldelsesmuligheder i slavernes lande – og hvor slavernes skæbne i den forbindelse var lige så lidt et emne, som danskeres skæbne idag er det i jeres lillebitte univers ?

    Er i helt ude af stand til at se danskere som mennesker og ikke bare som ‘et noget’, ‘et substrat’…

    Kommentar by Søren Ferling — 10. april 2011 @ 14:12
  43. @Søren Ferling

    Ja det er paradoksalt som “anstændige antiracister” som Kamille Bille ikke kan se at de forfægter en lebensraum politik for diverse tredjeverdens befolkninger.
    Primært er det danskere og europæere som skal give plads når de “ædle vilde” muslimer ønsker at kolonisere Europa i disse dage.
    Os der ikke ønsker at blive koloniseret og risikere at ende med at blive en minoritet i eget land, er jo i hendes optik bare ramt af en tilstand hvor vi føler os “truet”.
    Ja uha, at man reelt set har en smule mere kvantitativ indsigt i de demografiske udviklinger er ikke noget der blot har strejfet hattedamens begrænsede horisont.

    “Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg forstår slet ikke at man kan være så bange for at der kommer nogen og tager noget fra os. Jeg vil ikke rigtigt hvad man skal gøre, men jeg håber virkeligt at nogen prikker indvandrere og flygtninge på skulderen ind i mellem og siger tak fordi de orker at være her.”

    Denne kommentar udstiller hvor indoktrineret Julie Lahme og alle hendes radikale venner er.
    Uden sans for de enorme folkeforflytninger der foregår i disse år, uden så meget som at have overfladisk studeret de demografiske udviklinger, stiller hun sig totalt uforstående op.

    Kvinden er spejlblank!
    Hun har gennemført en 5 årig akademisk uddannelse, men er stadig komplet uvidende om hvad det er som foregår.
    Hun er uden tvivl også så naiv at hun tror at virkeligheden er en socialkonstruktion, så hvis vi bare taler sødt til hinanden, så forsvinder alle etniske og religiøse problemer bare af sig selv.

    Man må konkludere at kulturmarxistisk propaganda virker i den grad.
    Så godt at mange akademikere går rundt og bilder sig selv ind at politisk korrekthed er reel indsigt i de sociale og politiske realiteter.
    Her er fordummelsen og historieløsheden total.

    Kommentar by Jannik Thorsen — 11. april 2011 @ 03:30
  44. @ Jannik

    Jo, ikke bare éndimensionel tænkning, men unipolær sådan – der er et mål og det skal man hen til eller væk fra og det i så høj grad som vel muligt – hen til det gode eller væk fra det onde – og man kigger aldrig væk fra dette gode eller onde og derfor falder man i et mosehul – som den, der jagter lygtemænd…

    Det må vel så efterhånden konstateres at det ikke er muligt for disse, i pseudoreligiøs forrrykthed nedsunkne, at etablere en rationel mellemmenneskelig kontakt – man har alene besværgelser og anden magisk tænkning til sin rådighed – og så hadet, der varmer så dejligt i maven.

    Kommentar by Søren Ferling — 13. april 2011 @ 15:38
  45. Jeg har MEGET svært ved at se, at ytringen “der skal være en grænse” skulle være “rædselsfuld” og “hæslig”, som Julia skriver.
    Kan vi ikke alle være enige om, at der skal være en grænse? Så kan vi jo diskutere, HVOR præcis denne grænse skal gå. Men hvis det er en grænse i forhold til indvandring, så kan alle vel (forhåbentlig) være enige om, at der trods alt er én eller anden grænse: Hvis 2 millioner polakker, 5 millioner svenskere og 8 millioner indere pludselig ville flytte til Danmark – så var grænsen vel klart overskredet. Eller…?

    Personligt mener jeg, at grænsen for hvor mange indvandrere et land som Danmark kan rumme er nået. Det er ca. 10%. Men det er måske også rædselsfuldt og decideret ondskabsfuldt at mene det? Jeg kunne dog være meget interesseret i at høre Julia og andre (som jeg klart finder mere snævertsynede og fordomsfulde end DF) hvor grænsen i deres øjne går? Er det fint nok hvis der er 20% indvandrere i Danmark? 50%? 90%? Eller er der vitterligt ingen grænse?

    Det er SÅ nemt og billigt at rynke på næsen over alt hvad DF siger og gør. Lægger man afstand til dem, så kan man med et trylleslag gøre sig selv hellig og god.
    Men i virkeligheden ser jeg meget ofte en tendens til at “indvandringskritiske” politikere betragter indvandrere som ligeværdige individer hvorimod “indvandringsbegejstrede” politikere ser indvandrere som nogen der skal forstås akademisk: “Jamen de kommer jo også fra en anden kultur”. Ja, det er rigtigt, at indvandrere kommer fra en anden kultur, men derfor er man altså ikke neanderthaler. En indvandrer fra en anden kultur forstår altså godt at man ikke skal gøre andre mennesker ondt, at nogle mennesker er homoseksuelle, at det er forkert at stjæle osv. osv. osv.
    Men det akademiske og distancerede syn på indvandrere som mange “indvandringsbegejstrede” har, gør, at det i virkeligheden er DEM som er de fordomsfulde og de racistiske. Det er paradokset, som de færreste “indvandringsbegejstrede” kan se.

    En anden ting, som de “indvandringsbegejstrede” ofte har meget svært ved at forstå, er netop det simple koncept, at der skal være en grænse.
    Jeg selv er kritisk overfor øget indvandring, men det har INTET at gøre med at jeg mener at andre mennesker ikke må have en anden kultur end mig selv. Det må de hjertens gerne – det er bare ikke sikkert at deres kultur kan trives side om side med de andre kulturer i Danmark. Jeg kan jo heller ikke flytte til Iran og så forvente, at min kultur går i spænd med den Iranske. Det ville da være et absurd at kræve, at iranerne skulle acceptere at jeg drak bajere, levede i et papirløst forhold, havde homoseksuelle venner, kritiserede alle verdens religioner osv. osv. osv. Men eftersom jeg godt kan lide min kultur, så lader jeg simpelthen være med at flytte til Iran. Og hvis jeg endte med at flytte til Iran, så ville jeg respektere den iranske kultur og drikke mine bajere i smug hjemme i privaten osv.

    Forventer I “indvandringsbegejstrede”, at de lande som indvandrerne kommer fra ville acceptere mere end 10% danskere, som insisterede på at leve efter danske forhold? Nej, selvfølgelig ikke. Så I dømmer altså danskerne efter nogle andre standarder end I dømmer udlændinge på. Det er da enormt arrogant og grænsende til det racistiske. Og så tillader I jer at hævde, at folk som har et ydmygt ønske om at der skal være én eller anden grænse for indvandring er rædselsfulde og hæslige?? Prøv lige at forestille jer, at I var en marsmand, som betragtede jorden udefra med helt objektive briller. Mener I så virkelig, at danskere, som siger “der skal være en grænse for indvandringen” er nogle forfærdelige skurke? Har I aldrig nogensinde overvejet, at nogle af os faktisk har en vis stolthed og ønsker et stabilt og velfungerende samfund, hvor vi kan byde udlændinge velkommen til ordentlige forhold? Har I aldrig overvejet, at der faktisk er en grænse, hvor et samfund ikke kan rumme flere nye borgere uden at der opstår for mange problemer? Hvis I virkelig mener, at der IKKE er en grænse, så vil jeg være meget interesseret i at høre, hvad I mener at der ville ske, hvis der pludselig indvandrede 5 millioner udlændinge. Og hvis I faktisk mener, at der er en grænse, så synes jeg, at Julia og andre skal sige, hvor denne grænse går. Selv mener jeg at den går ved ca. 10% indvandrere. Herefter mener jeg, at man kun skal lade folk indvandre i et meget roligt tempo i takt med at nuværende indvandrere integrerer sig.

    Men det er selvfølgelig meget lettere OVERHOVEDET ikke at tage stilling til hvor grænsen går men blot pege fingre af folk som (helt logisk) påpeger, at der må være én eller anden grænse.

    P.S. Hvis jeg fortæller, at jeg aldrig har stemt DF, må jeg så låne lidt af jeres afstandstagende hellighed?

    Kommentar by Vest — 22. april 2011 @ 16:04
  46. P.P.S.

    DF’s “der skal være en grænse”-kampagne handler naturligvis om mange forskellige grænser (altså hvornår man siger stop i forhold til et problem og skrider målrettet ind overfor det).

    Men jeg fornemmer, at mange af dem, som er harme over kampagnen, læser den som noget der handler om en grænse i forhold til hvor stor indvandring man vil tillade.

    Her er lige en øvelse til dem, som mener, at ytringen “der skal være en grænse” er helt ude i skoven:
    Hvor vil du selv sætte grænsen for indvandring?
    Tænk på et land X. Ville du synes, at det var fint hvis der indvandrede 100 personer fra det land? Hvad med 1000 personer? Hvad med 10.000 personer? 100.000 personer? 1.000.000 personer? 10.000.000 personer? 100.000.000 personer?

    Jeg vil gætte på, at du på et eller andet tidspunkt rammer en grænse, hvor du tænker “dette ville være et problem for det danske samfund”. Hvis du gør det, så er du også enig med DF i at der skal være en grænse. Det kan dog være, at I er uenige i hvor grænsen præcis går.

    Du kan lave samme øvelse med andre grænser. DF klager f.eks. over at indvandrere udgør en for stor procentdel af kriminalitetsstatikkerne. Hvor mener du selv at grænsen går for at der er noget om snakken? Hvis indvandrere ligger 1% højere i statistikkerne? 2% højere? 5%? 10%? 20%? 50%? 100%?
    Hvornår mener du at man når en grænse, hvor man er nødt til at skride målrettet ind? Prøv denne øvelse, og jeg er sikker på, at du faktisk vil være enig i at der ER grænser for alle disse spørgsmål!

    Kommentar by Vest — 22. april 2011 @ 16:27
  47. Jeg troede at politisk korrekthed var gået af mode men det lader til at det er i orden når det passer ind i de multikulturelle former.
    På den anden side er der ingen grænser for det svineri man son “hvid” Dansker skal stå model til, og ALLE skæres over en kam.
    Hvid=racist. Sådan er den venstreorienterede tankegang.
    Sørgeligt at man på den måde spytter på det samfund der har givet en alt hvad man ku’ ønske for ikke at sige sine egne landsmænd, men der er nogen der altid vil være utilfredse og tage “minoriteternes” parti.
    Der er sådan cirka 12.000.000 muslimer i Europa.
    Minoritet??????

    Kommentar by Frank Hagmann — 22. april 2011 @ 23:38
  48. Pi’rne er flygtet ;)

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 5. maj 2011 @ 01:15
  49. Nej, vi har bare et liv i modsætning til jer, der alle må have meget bitre smålige liv. I giver os alle kvalme. Tag til U.S.A og meld jer til KKK i sindssyge skabninger. Føj.

    Kommentar by Pæntgoddag — 26. juni 2011 @ 23:27

RSS feed til kommentarer til dette indlæg. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Julia Lahme // Copyright Julia Lahme 2010 - all rights reserved. // Design by minimega